FASE 1:
PRIMER CONTACTE AMB ELS INFANTS.
TOTAL 12 ½ HORES
DATA: Del
14 al 20 de març.
|
Objectius:
-
Presentar-me
i conèixer a la tutora de pràctiques, així com les funcions principals de les
que s’encarrega, els casos que té actualment.
-
Conèixer
la línea educativa que segueix aquest centre.
-
Establir
un primer contacte amb els infants dels casos que abarcaré.
-
Observació
cas dislèxia.
-
Observació
com es passa la prova WISC-IV.
-
Reunir-me
amb els tutors dels infants que estaré i establir la mateixa línea de
treball.
|
Destinataris/àries i persones implicades:
-
L’orientadora
del centre i PT.
-
El
centre.
-
Infants
concrets amb els quals intervindré.
-
Tutors
i tutores dels infants dels casos que abarcaré.
-
ATE
de l’infant amb sordceguesa.
-
PT
de l’ONCE.
-
Alumna
en pràctiques.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
Presentació
a la tutora i al centre.
-
Reunió
amb ATE i UVAI.
-
Primer
contacte amb els infants.
-
Definició
de les meves tasques a grosso modo.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Reunions
amb l’orientadora i PT del centre.
-
Entrevistes
amb ATE i UVAI.
-
Observacions
a les aules.
-
Observació
d’un cas amb dislèxia.
-
Observació
passa d’un WISC-IV
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
-
Participació
de tots els implicats.
-
Recursos
disponibles.
-
Bon
intercanvi comunicatiu.
|
FASE 2
: PLANIFICACIÓ DE LA INTERVENCIÓ TOTAL 4 ½ h
DATA: 23 de març.
|
Objectius:
-
Acordar
conjuntament amb l’orientadora del centre i PT les tasques concretes que
realitzaré i, explicar-les a l’equip docent involucrat.
-
Demanar
el vistiplau de la meva intervenció als tutors de les aules que intervindré.
-
Consensuar
i planificar el més detallat possible un esborrany del meu horari específic
d’intervenció, de confecció de material, d’avaluació, en els diferents casos
que abarcaré i, orientacions que realitzaré en el centre.
|
Destinataris/àries
i persones implicades:
-
Orientadora del Centre i PT(tutora del meu Pràcticum).
-
Tutor de 2n curs de primària.
-
Tutora de 3r curs de primària.
-
Tutors i tutores amb infants amb TEA i/o dislèxia.
-
Famílies dels infants.
-
Infants implicats descrits en la situació inicial.
- Alumna
en pràctiques.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
- Entrevistes amb l’orientadora i amb els tutors
dels infants en els que intervindré.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
- Entrevistes.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
- Concreció de les intervencions.
|
FASE 3:
CREACIÓ ORIENTACIONS GENERALS TEA I DISLÈXIA. TOTAL 16 HORES.
DATA: Del 27 de març al 6
d’abril.
|
Objectius:
-
Recerca
d’informació sobre les necessitats dels infants amb TEA i, dislèxia.
-
Crear
orientacions generals: TEA.
-
Crear
orientacions generals: dislèxia.
|
Destinataris/àries i persones implicades:
-
Orientadora
del Centre i PT.
-
Infants
amb TEA.
-
Infants
amb dislèxia.
-
Tutors
d’infants amb TEA o dislèxia.
-
Alumna
de pràctiques.
|
ACTIVITATS
I CONTINGUTS
|
-
Recerca
i síntesi de TEA i dislèxia.
-
Síntesi
i organització de la informació.
-
Redacció
d’orientacions generals de TEA i dislèxia.
-
Entregar
orientacions generals a la tutora de pràctiques i valorar els resultats.
|
INSTRUMENTS
I/O TÈCNIQUES
|
-
Lectura
de documents.
|
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
|
-
Síntensi
i claretat de les orientacions generals.
|
FASE
4: DISSENY DEL MATERIAL DIDÀCTIC
ADAPTAT I ESPECÍFIC. TOTAL
20 HORES:
DATA: Del 10 d’abril al 18 de maig. Cada dimarts
de 9:00 a 13:00.
|
Objectius:
-
Elaborar materials curriculars
adaptats a les necessitats dels infants dels casos descrits: infant amb
sorceguesa i, nena amb posible dislèxia.
-
Dissenyar material per a
infants amb dislexia.
-
Elaborar una carpeta per a cadascún
dels tutors d’aula dels infants amb el material que s’anirà confeccionant.
-
Preparar una carpeta/dossier per a
cada infant.
|
Destinatari/àries i persones implicades:
- Orientadora del centre i PT del centre.
- ATE.
- PT de l’ONCE, UVAI.
- Infants implicats en els casos.
- Tutors dels infants implicats en els casos.
- Alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-
Elaboració del
material per als infants dels casos ja descrits.
-
Confecció
d’indicadors per a la utilització del material.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Material adaptat.
-
Indicadors per a
l’ús del material.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Claredat en els
documents.
-
Facilitat en l’ús
dels indicadors creats.
|
FASE 5: INTERVENCIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL MATERIAL
+ PROLEG + PROESC.
DATA: Del 10 d’abril al 18 de maig. Divendres de
9:00 a 12:00 3h/setmana.
|
Objectius:
-
Aplicar i posar en pràctica el
material confeccionat tenint present el marc teòric descrit anteriorment.
-
Passar les proves PROLEC i PROESC
a una nena de 3r de primària.
|
Destinataris/àries i persones implicades:
-
Orientadora
del centre i PT.
-
ATE.
-
PT
de l’ONCE, UVAI.
-
Tutors
dels infants implicats en els casos.
-
Infants
implicats en aquest Pla d’actuació.
-
Alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-
Posar en pràctica
el material creat adaptat.
-
Passar prova PROESC
i PROLEG.
-
Valorar
contínuament les intervencions i el material creat.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Material adaptat.
-
Valorar de manera
contínua tant intervencions com material confeccionat.
-
Graella avaluació
de les intervencions.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Valorar de manera
contínua l’ajustament del material a les necessitats així com les seves coses
positives i, les mancances del material elaborat.
|
FASE 6 :
AVALUACIÓ, CONTINUÏTAT I SEGUIMENT DEL PROCÈS. TOTAL 10 ½ HORES:
DATA: Del
30 de març al 18 de maig. Divendres de 12:00 a 13:30 h. 1 h i ½ setmana
|
Objectius:
-
Crear material com a instruments d’avaluació.
-
Avaluar la consecució dels objectius plantejats (tenint present l’avaluació
inicial, formativa i final).
-
Reflexionar i analitzar sobre tots els aspectes metodològics, inclosa
la pròpia pràctica educativa.
-
Identificar la necessitat de modificar el material dissenyat.
-
Confeccionar un buidatge en el qual es reculli l’anàlisi, valoració i
avaluació de les sessions.
- Valorar
la continuïtat del material dissenyat.
|
Destinataris/àries
i persones implicades:
-
Tutors de 2n i 3r de primària.
-
Orientadora del Centre, PT del centre
i tutora de pràctiques.
-
Famílies dels infants.
-
Infants implicats descrits en la situació inicial.
-
Alumna en pràctiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-
Realització de
reunions per a transmetre el funcionament del material així com la seva
viabilitat.
-
Passar un
qüestionari als tutors, PT del centre, ATE, UVAI i a l’orientadora sobre la
seva satisfacció amb el material.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
-
Reunions.
-
Enquestes de
satisfacció.
-
Valoració general
del pla d’actuació realitzat per la practicant.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
-
Nivell de
satisfacció de tot el personal implicat.
-
Valoració general
del pla d’actuació complet.
-
Adequació del pla a
les necessitats del centre i dels casos específics.
|
BENVIGUTS I BENVINGUDES AL MEU PRÀCTICUM II. Al llarg d'aquest Pràcticum II espero gaudir i aprendre molt de tots vosaltres
dimarts, 27 de març del 2018
Pla d'Intervenció
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Conclusions finals
Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...
-
Com molts de vosaltres sabeu, al llarg d'aquesta setmana es passaran les proves IAQSE a tota Espanya. No tots els infants són ig...
-
Coneixeu la màquina de sumar? L'orientadora i PT del centre, junt amb l'ATE i jo vàrem pensar que (a més de l'àbac) una altra ...
-
Com heu pogut llegir al Pla d'Intervenció, en aquest Pràcticum II intervindré de diferents maneres amb una nena que actualment cursa 3r ...
-
En aquesta pestanya us aniré penjant diferents referències bibliogràfiques que puguin ser del vostre interès i que estiguin relacionades amb...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada