dilluns, 14 de maig del 2018

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après moltíssim. 

He viscut el dia a dia de l'orientadora i PT del Centre Concertat on he estat fent les pràctiques.

Fent una ullada al primer Pla d'Intervenció que vaig realitzar i comparant-lo amb les pràctiques realitzades, m'he adonat que aquest ha sofert nombroses modificacions degut als diferents imprevistos que han anat sorgint durant el desenvolupament de les pràctiques així com a situacions que no estaven planificades. Un exemple, en podria ser la creació de material destinat a la motivació del professorat per a prendre mesures addients destinades als infants amb TEA de les seves aules. Aquesta idea va sorgir arrel d'unes jornades de sensibilització sobre aquesta temàtica. He de dir que, la meva major satisfacció és quan estàs essent de profit per a millorar la tasca educativa i tot el que això implica.

Una altra de les modificacions que ha sofert el meu Pla d'Intervenció ha estat que, he pogut observar i passar més proves i de diferent tipologia de les que tenia previstes en un inici, cosa que crec ha enriquit enormement el meu futur com a psicopedagoga. He passat el PROESC i, aquesta setmana passaré un RIAS.

A més d'aquestes modificacions, he pogut assistir a una reunió de l'orientadora amb els pares d'un infant, en la qual he après que aquestes reunions s'han de planificar amb antel·lació i, tenir molt clar tota la informació que s'ha d'oferir als pares  així com tenir molta cura en el llenguatge i paraules que s'utilitzen al llarg de la reunió.

Quant a la creació de material que sí que tenia prevista, he de dir que ha estat un procès llarg donat el temps invertit que ha suposat però, estic molt contenta ja que aquest material està essent molt de profit per al nen en concret al qual va destinat i, l'orientadora m'ha dit que aquest material el desaran a l'aula de l'Equip de Suport en futures ocasions ja que els hi és de molt profit.

Un dels àmbits que més he après ha estat amb el tracte amb els tutors, donat que no tots els docents que tenen infants NEE i/o NESE intervenen i s'impliquen en la mateixa mesura amb aquest col·lectiu, bé per desconeixement (que allí la nostra tasca com a psicopedagogs és imprescindible, per exemple oferint-los el recull d'orientacions generals que he realitzat sobre TEA i dislèxia i parlant amb ells sobre la temàtica) o bé per comoditat. Molts altres docents, també es mostren més reticents a "etiquetar" a infants i no estan tan oberts a que se'ls hi passi les proves pertinents segons la sospita que es tingui. Per tant, tot i que el professorat en general està molt motivat i hi ha molt bon ambient al centre, els psicopedagogs no podem deixar de banda la formació que ells necessiten per a donar abast a totes les individualitats que hi ha a les seves aules i, motivar-los a prendre les mesures necessàries per a donar resposta a aquestes particularitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...