divendres, 11 de maig del 2018

CONCLUSIONS PROVA PROESC

A l'anterior entrada us vaig comentar que passaria la prova PROESC a un infant. Bé, doncs ja he passat la prova en dos sessions diferents, sempre comptant amb la presència de l'orientadora, és clar.
Un tret que crec important comentar és el fet que cal planificar aquesta activitat per a realitzar-la a primera o alguna de les primeres hores del matí, donat que solen ser les hores de més rendiment i concentració dels infants.

Us he de dir que, l'estat emocional de l'infant al qual li vaig passar aquesta prova és molt variable segons el dia, donat que ha passat per una situació familiar "complicada" en el darrer any. L'infant ja me coneixia de vista abans de passar-li la prova.

Abans d'iniciar la primera sessió, vaig preguntar-li per una excursió que havia fet el dia anterior i per com estava aquell dia. Després d'això, li vaig dir que faríem una sèrie d'activitats i que calia que les realitzès el millor possible i amb la millor lletra (donat que la presentació de les tasques no és el seu fort). Vaig proposar-li totes les activitats planificades per aquesta primera sessió (dictat de síl·labes, dictat de paraules, dictat de pseudoparaules, dictat d'oracions, una redacció d'un conte lliure... entre d'altres). Aquesta sessió es va desenvolupar amb total normalitat, per la qual cosa vàrem poder realitzar-la tal i com havíem planificat.

En la segona sessió, només romania que l'infant escrigués una redacció/descripció del seu animal preferit o d'algun altre del qual sapigués moltes coses. Com a la primera sessió, tot va discórrer amb total normalitat.

Després d'aquesta darrera sessió, l'orientadora i jo vàrem passar a corregir la prova i a passar a puntuacions directes els resultats de la mateixa.

Aquesta imatge està extreta de la pròpia prova PROESC. Per tal de que us faceu una idea, les puntuacions directes de l'infant als apartats d'ortografia, dictat d'oracions, escriptura d'un conte i escriptura d'una redacció (descripció d'un animal) varen sortir amb un Sí a l'apartat de dificultat, cosa que podem extreure que sí que es necessita intervindre i proposar activitats a aquest infant per tal que millori les seves habilitats i destreses quan a la lectoescriptura en general. És per aquest motiu que vàrem decidir passar-li també el RIAS (una prova cognitiva) per tal de veure si a més d'aquest àmbit, també mostra dificultats en d'altres. Possiblement també li passi jo aquesta prova.

Com que els resultats i buidatge d'aquesta primera prova ens va donar un Sí quant a les dificultats d'aquest infant, l'orientadora i jo vàrem fer un conjunt d'activitats que puguin ajudar a millorar aquest aspecte de cara a l'any que ve. Una de les meves propostes va ser que, donat que l'orientadora va comentar-me que aquestes dificultats de lectoescriptura es donaven de manera més o menys generalitzada a l'aula de l'infant, podríem donar 25 làmines amb imatges amb moltes detalls al tutor o tutora de l'any que ve i que, cada setmana de manera rotativa cada nen entregui una redacció de la làmina que li hagi tocat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...