dilluns, 7 de maig del 2018

MATERIAL ADAPTAT CREAT 3: LA MÀQUINA DE SUMAR

Coneixeu la màquina de sumar?

L'orientadora i PT del centre, junt amb l'ATE i jo vàrem pensar que (a més de l'àbac) una altra proposta també manipulativa que podria facilitar l'adquisició del concepte de "Sumar" a l'infant amb sordceguesa, seria una màquina de sumar.

Així doncs, em vaig posar mans a l'obra i vaig dissenyar una màquina de sumar (vaig fer un esborrany primer). Tot seguit vaig pensar i realitzar una llista de materials que necessitaria per a construir-la. Entre aquests materials destaquen:

- Diferents peces de fusta per a fer la estructura de la màquina (veure fotografia adjunta).
- Vernís de color clar per a vernissar la màquina.
- Entre 20 i 25 bolles de suro per a sumar (les que jo vaig utilitzar són de 4cm de diàmetre).
- Una capsa de cartró on desar les bolles per a sumar.
- Una capsa de cartró petita on desar els números per a sumar.
- Decoració per a les dues capses (optatiu).
- Uns tubs per a fer una "U" per a insertar les bolles.
- Dos pots de pintura en spray: un daurat per a pintar el tub i un vermell per a pintar el fons de la màquina.
- Goma eva (de color negre en el meu cas) per a escriure el ròtul de la màquina (MÀQUINA DE SUMAR) i per a fer el sòl de la màquina i evitar sorolls innecessaris.
- Pals de gelat de diferents colors per a decorar la màquina.
- Velcro per aferrar els números i resultats.
- Tissores i fulls en blanc.
- Impresora i plastificadora per a realitzar els números (jo els vaig fer duplicats/triplicats per a poder sumar "0+0 = 0", "1+1", etc.
- I...molta imaginació!

Us explicaré tot el procès seguit detallat a la meva memòria de pràctiques així com les imatges de la mateixa i com ha estat el seu funcionament durant aquests darrers dies de pràctiques.


Entre d'altres, aquesta màquina afavoreix a aquest infant en concret ( i en el futur a tots els infants que la utilitzin):

- Afavoreix les habilitat motores.
- Coordinació òculo-manual.
- Pensament lògic de causa-efecte.
- Recompte de bolles.
- Seriacions (afegint cada vegada 2 bolles i anar comptant, per exemple).
- Adquisició del concepte de sumar.
- Realització d'hipòtesis i desenvolupament del pensament abstracte/càlcul mental (abans de sumar amb la màquina, pensar quin podria ser el resultat).


Bé, aquí us deixo un avenç de la que he dissenyat. A les conclusions finals d'aquest Pràcticum (que l'acabo aquest divendres 18 de maig), us deixaré la fotografia del disseny totalment acabat.

Disseny de la màquina de sumar + vernís i pintura de fons.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...