dissabte, 5 de maig del 2018

MATERIAL ADAPTAT CREAT 2: ÀBAC per comptar, sumar i, més endavant restar.

Un altre material que he creat per a aquest infant en específic és un àbac. Sí, un àbac. Com veureu a les imatges de la meva memòria, no es tracta d'un àbac tal i com el podem comprar sinó que el vaig dissenyar específicament per a ell. Tinc la sort de que a ca meva hi ha una màquina per a treballar la madera, cosa que em va facilitar moltíssim la feina.

Vaig dissenyar un àbac amb bolles quadrades per tal que li sigui més senzill a l'infant agafar cada peça. En un principi, anava a  pintar les peces de color blanc i negre donat que és el major contrast entre els colors però, al comentar-li a la meva tutora de pràctiques la idea, me va suggerir que ho fes intercalant un color càlid amb un de fred i així successivament i, dit i fet.

Com veureu a les imatges, l'àbac no és de deu bolles en cada filera sinó que  hi ha del número 1 al 10, per tal d'ajudar a assimilar el comptatge al nen. A l'àbac hi he inclòs un conjunt de sumes i restes  (tot plastificat) per tal de que aquest mateix objecte els hi serveixi per a més temps.

Tot aquest material l'ha estat utilitzant durant aquests dies i, segons em comenten l'ATE i PT  l'àbac ha estat un element molt engrescador per a l'infant, donat que a l'infant li encanta aprendre manipulant. Ambdues m'han comentat que, dins uns anys segurament aquest àbac es quedarà a la sala de suport com a una eina més d'aprenentatge quan ja aquest infant ja hagi assolit els conceptes treballats.

Aquí us deixo unes imatges del procès de construcció de l'àbac per acabar (si el voleu veure amb tots els detalls, deixaré imatges a la memòria final de la Llicenciatura):

Disseny + Varnís a la fusta.                                  

  Pintant les fustes alternant colors: un càlid, un fred.


Àbac muntat, sense els detalls de números i sumes i restes que li donen una major funcionalitat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...