dilluns, 23 d’abril del 2018

PROVA PROESC

Hola a tots i totes,

com ja heu pogut comprovar en les meves anteriors publicacions, estic pendent de passar una prova relacionada estretament amb la lectoescriptura i, aquest dia ja té nom: demà dia 24 d'abril passaré la prova PROESC a un infant que cursa 3r de primària. Aquesta prova va destinada a infants d'un ampli ventall d'edats. 
Us he de confessar que, quan la meva tutora de pràctiques me va oferir passar aquesta prova, vaig sentir una mescla d'emoció i nervis, donat que mai he passat cap tipus de prova similar. Heu passat alguna prova vosaltres? Com us heu sentit?

He tingut temps de mirar-me, preparar-me millor dit, la prova i he pogut constatar que d'aquesta prova es pot extreure informació referent a l'ortografia arbitrària, l'ortografia reglada, les normes ortogràfiques, els accents, les majúscules, els signes de puntuació, entre d'altres. Passaré aquesta prova en dues sessions diferents: una demà i, l'altra encara està pendent de confirmar però, sé que serà aquesta setmana.

M'agradaria manifestar també que, penso que és molt important que abans de passar qualsevol tipus de prova, ens la preparem molt bé i que, sapiguem exactament com l'hem de passar. Una de les coses que he après i que crec imprescindible com a futurs psicopedagogs és que hem de posar un cartell a la porta quan passem qualsevol tipus de prova d'avaluació així com quan estem reunits amb alguna família o infant per parlar d'algun assumpte privat. Crec que es dona per fet que la resta de professionals que treballen amb nosaltres no interferiran en la prova en cas que aquesta es vegi interrompuda però, penso que aquesta interrupció pot marcar la diferència ja que hi ha proves com ara el WISC en les quals es valora el temps en el que s'executen les activitats i, per tant, una interrupció d'alguna persona, podria canviar substancialment els resultats de les proves. Què en penseu vosaltres?

1 comentari:

Conclusions finals

Aquests estan sent els darrers dies de les meves pràctiques i, la meva valoració no pot ser més positiva. Durant aquests mesos he après mol...